vores kundeløfte

signed.
sealed.
delivered.

DCC løfter barren for en god handel – for alle parter. Vi tilbyder den samme gode kvalitet og garanti som hvis du handler direkte hos producenten. Med andre ord, så er vi jeres forbindelse mellem din forretning og branchens bedste og førende IT-brands – til en lavere og mere fordelagtig pris.

Vi fokuserer altid på at levere de rigtige produkter til den rigtige pris. Og sammen med industrien  gør vi det lettere at vælge overskudsprodukter sammenlignet med konventionel IT-udstyr. Ikke kun fordi det er bedre for miljøet, men fordi det er sund fornuft og god forretning for alle parter.

Vi har fokus på drive forretning med omtanke for både vores kunder og omverden, og mener at man godt kan forene bæredygtighed med en god handel – vi tror på vi kan bidrage til at skabe en forskel: Fra indkøb til salg og vores lagerfaciliteter – vi står inde for alle vores produkter og processer.

Med udgangspunkt i dette mantra bidrager vi i alle afdelinger til det samme kundeløfte: signed.sealed.delivered. Det er et fælles løfte fra os alle om, at vi altid skal tilføje værdi i alt hvad vi gør. Dette er vores forretningsgrundlag. Dette er vores løfte til hinanden – og til vores kunder.

om DCC

premium surplus IT.
with added value.

Bliv forhandler 

 

I DCC står vi sammen for at skabe en god handel for alle parter.

 

DCC A/S blev etableret i 1995 og er i dag en af Europas førende IT-distributører med et dedikeret team på 120 medarbejdere. DCC's kerneforretning er handel med førende IT- brands til konkurrencedygtige priser. Men vi stræber også efter at tilføje ekstra værdi i alt, hvad vi gør – fra en personlig og dygtig kundeservice med kun én lokal Account ansvarlig, til hurtig daglig levering, hurtige svartider samt kundetilpassede løsninger.

DCC's hovedkvarter er beliggende i Danmark. Dertil kommer regionale salgskontorer i Tyskland, Sverige og Slovakiet. Vores årlige omsætning er ca. 67 millioner euro, og vi har fået tildelt en AAA kreditvurdering for vores solide økonomi.

Dette muliggør at vi kan opkøbe større partivarer til favorable priser hos førende IT-producenter samt tilbyde vores forhandlere gode kreditvilkår.

mission/vision

there's business sense.
and there's common sense.

 

Vores værdier

Vores værdier bygger på købmandsskab gennem dedikation, ansvarlighed, agilitet, samarbejde og kvalitet.

Vi er fokuserede på at tilføje ekstra værdi i alt, hvad vi gør

Vision: Vi vil være den største globale samarbejdspartner indenfor IT-overskudsprodukter med fokus på SMB-markedet.

Mission: I respekt for markedet, og i samarbejde med producenterne af IT-hardware, omsætter vi overskudsprodukter.

 

want it done cheap,
fast, and well?
check.

hvorfor vælge DCC

a good deal
better than your average offer.

Vi har igennem årene skabt et bredt og forgrenet netværk af samarbejdspartnere i hele verden, bestående af førende producenter og distributører. Dette gør os i stand til at opkøbe IT-hardware fra mange forskellige markeder og IT-productenter og tilbyde vores kunder produkter af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser.

DCC har et stærkt globalt set-up med mange internationale Account Managers, og vi er repræsenteret lokalt flere steder i verden. Det betyder, at vi er i stand til at forstå vores kunders markeds-/forretningsbetingelser og udfordringer samt servicere dem på de primære europæiske sprog. For at imødekomme vores kunder på bedste vis, tildeles alle kunder en personlig Account Manager, der kender kundens marked og behov. 

 

I gennemsnit indeholder vores lager mere end 60 millioner varer på lager og består primært IT-hardware og et bredt udvalg af reservedele. Dette giver os mulighed for hurtigt at tilpasse computere der matchers kundernes behov. Ved hjælp af vores store netværk og produktviden hjælper vi også jævnligt kunder med at finde reservedele, der enten er svære at finde eller ikke produceres længere. Det vil sige, hvis de ikke allerede er i vores beholdning.

Høj kvalitet er kendetegnet for vores logistikafdeling, der sørger for, at dine varer når frem via professionel og sikker håndtering. På årsbasis håndterer vi mere end 100.000 pakker, der alle inspiceres grundigt ved både ankomst og afsendelse fra vores lager. Vi samarbejder med førende fragtselskaber, hvilket betyder, at vores kunder får en hurtig og præcis levering. 

Vi tilbyder skræddersyede løsninger der kan imødekomme vores kunders specifikke ønsker og krav. Alle skræddersyede løsninger håndteres af certificerede og professionelle teknikere i vores in-house support center, hvor vi monterer, opdaterer firmware og konfigurerer hardware.

 

Vores supportmiljø har kapacitet til at håndtere op til 2.000 enheder pr. dag. Alle notebooks, desktops eller workstations, kan tilpasses – dette gælder også Operativ System (OS). Det betyder, at vi kan ændre sprog på tastaturet og OS samt ændret RAM, harddiske og wifi-kort. På de kraftige workstations kan vi desuden skifte eller ændre antal CPU'er. Vi opsætter også gerne totalløsninger i form af skærm, tastatur og mus, docking stationer eller andet tilbehør. 

bæredygtighed

does sustainability
rule out profitability?
nope.

 

Det estimeres, at der globalt produceres ca. 45 mio. tons IT-affald om året, og kun en lille andel genanvendes i kontrollerede rammer og systemer.

 

Udfordringen med elektronikaffald er, at det indeholder farlige stoffer som fx bly, cadmium, kviksølv m.fl. som kan skabe alvorlige miljøproblemer, hvis det ikke behandles forsvarligt.

Det er en stor udfordring med mange mulige løsninger, og en af svarene er at genbruge it-udstyr.

Vi gør det nemmere at vælge IT overskuds produkter i forhold til konventionel IT. Det er ikke kun det bedre valg for miljøet, men også det bedre valg for dit budget.

Social ansvarlighed

Vi vil gerne hjælpe med IT-udstyr, der hvor behovet er størst. Det kan enten være ved direkte donation af hardware eller udlån af hardware til et bestemt projekt. Vi har valgt at donere hardware frem for penge. Hermed kan vi få mest ud af vores indsats, da denne vil være forankret i vores forretning og kompetencer.

Vores hjerter brænder for børns velfærd og vi støtter projekter, som hjælper børn i nød. For eksempel har vi tidligere doneret computere til Nhake African Worldwide Trust i Zimbabwe til brug i en lokal hal, der fungerer som et centralt samlingssted for lokale børn og teenagere.

Intet projekt er for småt, men vi indgår som udgangspunkt ikke i projekter, der enkeltstående overstiger en kostpris for os på kr. 100.000,- . Derudover er det vigtig for os, at vi bidrager ud fra princippet ”need to have” frem for ”nice to have”.

Send os en skriftlig ansøgning her med en beskrivelse af jeres projekt og fortæl os, hvordan vores donation kan gøre en forskel for børn i nød.

Ansøgningen skal sendes til Kent H. Jeppesen . Alle ansøgninger bliver gennemgået og afstemt fortroligt i øverste ledelse. Vi bestræber os på at svare på alle ansøgninger så hurtigt som muligt.

Kent H. Jeppesen
CEO 
keje@dcc.dk

  • Vi arbejder aktivt med miljøet og ønsker at blive opfattet som en miljøbevidst virksomhed af både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.
  • DCC’s kerneforretning er håndtering af overskudsvarer, som øger produkternes livscyklus og minimerer behovet for recycling og dermed miljømæssige påvirkninger.
  • DCC vil være i front i miljømæssige hensyn i alle aspekter af vores virke.
  • DCC har fokus på de miljømæssige hensyn og vil løbende tage skridt til at minimere og forhindre forurening af miljøet.
  • DCC stræber efter at gøre en bedre indsats end krævet af miljømæssige love og bestemmelser.
  • DCC er medlem af WEEE-ordningen.
  • DCC kræver den samme høje miljømæssige standard af leverandører og partnere.
  • DCC udfører vores processer på en måde, der er designet til at minimere påvirkningen af miljøet og de personer der bor og arbejder i dette miljø.
  • DCC er dedikeret til at opfylde kravene til bestemmelserne i ISO 14001 og til løbende forbedring af miljøledelsessystemet ved at etablere og indfri miljømål og gennemføre tiltag.

Søren Viktor
+45 6360 1192
sovi@dcc.dk